Har grundat och expanderat bolaget från 1 till 3 anläggningar med en total förrådsyta om 6.550 kvm. Ansvar för marknadsföring, varumärke, inköp av media, projektledning för flera projekt med externa konsulter (hemsida, SEO, SEM, CRM, UX) samt arbete med affärsutveckling tillsammans med VD. Har periodvis varit närmaste chef för COO och anläggningsansvariga. Lämnar efter mig en lean organisation med ett helt automatiserat kundflöde.
2021 - 2024
Marknadschef
Stuvo
Bolaget skapades som en grund inför en fastighetsinvestering men till följd av skenande materialpriser omvandlades det istället till en marknadsföringskanal för Big Easy. Jag tog fram varumärke, design och hemsida. Ansvarade för uppsättning av struktur för interna processer. Under 2023 ansvarade jag för överflyttning av hela logistikkedjan inkl bokning till till en underleverantör.
2016 - 2022
Marknadschef
7 trappor utan hiss
Ansvarig för att bygga varumärket från grunden samt utveckla och strukturera firmans interna processer. Har byggt och lanserat flertalet hemsidor både egenbyggt och tillsammans med externa konsulter. Expanderade firman från 1 till 10 lastbilar, och från 1 till 65 anställda. Var initialt involverad operativt – senare ur ett styrelseperspektiv.
2012 - 2016
Marknadschef
Cykelbyrån
Arbetade med marknadsföring och försäljning. I samband med att bolaget såldes hade bolaget en bred kundstock, bl.a. Bonnier, Sveriges Radio, Radisson och Trygg Hansa.
2011 - 2015
Marknadschef
Ride with Style
Ansvarade för återlansering av företaget med förflyttning från fysisk butik till e-handel.Arbetade med hela kedjan från produktutveckling, inköp och logistik till marknadsföring och försäljning. Tog över som importör av flera varumärken.
2009 - 2011
Marknadschef
Drytrend.com
Ökade omsättningen med 500% och antalet erbjudna varumärken från 10 till över 100. Genomförde köp och produktion av TV, radio, print och digital. Ansvarade för byte av affärssystem kopplat till ny e-handelsplattform.